Warranty Terms & Conditions

I. Postanowienia ogólne

1. Niniejszy regulamin (dalej „Regulamin”) określa zasady i warunki składania reklamacji dotyczących produktów zakupionych na terytorium Polski za pośrednictwem platformy https://breezy.pl, które są niezgodne z umową sprzedaży w rozumieniu art. 43b ustawy o prawach konsumenta (dalej takie produkty jako „Produkty Niezgodne z Umową”) oraz zasady i warunki korzystania gwarancji.

2. Na potrzeby Regulaminu:

a) „Breezy Poland” oznacza spółkę pod firmą Breezy Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Raszynie (adres: ul. Słowikowskiego 81 /Bud. H1, 05-090 Raszyn) wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001001952, NIP: 5342657639, REGON: 523703461, oferującą Produkty.

b) „Klient” oznacza osobę fizyczną posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która zawiera umowę dotyczącą Produktu z Breezy Poland we własnym imieniu.

c) „Konsument” oznacza osobę fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, a także osobę fizyczną zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 2296 z późn. zm.).

d) „Produkt” oznacza urządzenie typu smartphone marki IPhone lub Samsung, które Klient może nabyć od Breezy Poland za pośrednictwem: platformy https://breezy.pl

3. Breezy Poland ponosi wobec Klientów będących Konsumentami odpowiedzialność przez 24 (dwadzieścia cztery) miesiące od daty wydania (dostarczenia) Produktu, jeżeli okaże się, że Produkt jest niezgodny z umową sprzedaży w rozumieniu art. 43b ustawy o prawach konsumenta. Domniemywa się, że brak zgodności Produktu z umową sprzedaży, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Produktu, istniał w chwili jego wydania (dostarczenia).

4. Ponadto Breezy Poland ponosi wobec Klientów odpowiedzialność przez 24 (dwadzieścia cztery) miesiące od daty wydania (dostarczenia) Produktu a także na zasadach udzielonej gwarancji.

5. Breezy Poland nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody pośrednie lub finansowe spowodowane utratą danych, problemami wynikającymi z wadliwego lub złośliwego oprogramowania bądź wirusów.

6. Korzystając z uprawnień opisanych w niniejszym Regulaminie Klient zobowiązany jest do zabezpieczenia danych zgromadzonych na urządzeniu (Produkcie) oraz samodzielnego zresetowania Produktu do ustawień fabrycznych i wylogowania się ze wszystkich kont/programów przed Przekazaniem urządzenia do Breezy Poland. W przypadku produktów marki Apple również wylogowanie z funkcji „Find my iPhone” natomiast w odniesieniu do produktów Samsung również wylogowanie z funkcji „Znajdź mój telefon” Jeśli usterka uniemożliwia reset, Klient wyraża zgodę na usunięcie danych wysłanego Produktu i zobowiązuje się do udostępniania haseł umożliwiających dostęp do zresetowania Produktu. 

II. Niezgodność Produktu z Umową sprzedaży

1. Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową sprzedaży, Klient jest uprawniony do złożenia reklamacji.

2. W ramach zgłoszonej reklamacji klient może żądać naprawy lub wymiany Produktu.

3. Jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z umową sprzedaży w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe albo wymagałoby poniesienia nadmiernych kosztów po stronie Breezy Poland, Breezy Poland może dokonać wymiany Produktu na taki sam lub analogicznie wyższy model także wtedy, gdy Klient żąda jego naprawy lub może dokonać naprawy Produktu, nawet jeśli Klient żąda jego wymiany.

4. Jeżeli naprawa i wymiana Produktu są niemożliwe lub wiązałoby się z poniesieniem nadmiernych kosztów przez Breezy Poland, Breezy Poland może odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności z umową. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w tym znaczenie braku zgodności Produktu z Umową sprzedaży, wartość Produktu zgodnego z Umową sprzedaży oraz nadmierne niedogodności dla Klienta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową sprzedaży.

5. Breezy Poland zobowiązane jest do dokonania naprawy lub wymiany Produktu w rozsądnym czasie od chwili, w której Breezy Poland został poinformowany przez Klienta o braku zgodności Produktu z umową sprzedaży i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta, a także uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel, w jakim Klient go nabył.

6. Wszelkie koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Breezy Poland.

7. Klient uprawniony jest do skorzystania z prawa złożenia oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy sprzedaży wyłącznie w następujących przypadkach:

a) jeżeli Breezy Poland odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową sprzedaży albo

b) jeżeli Breezy Poland nie doprowadził Produktu do zgodności z Umową sprzedaży albo

c) jeżeli brak zgodności Produktu z umową sprzedaży występuje nadal, mimo że podjętych działań zmierzających do doprowadzenia do usunięcia niezgodności Produktu z umową sprzedaży albo

d) jeżeli brak zgodności Produktu z umową sprzedaży jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy sprzedaży bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w pkt II ppkt. 2 powyżej albo

e) jeżeli z informacji przekazanych Klientowi przez Breezy Poland lub okoliczności wyraźnie wynika, że Breezy Poland nie doprowadzi Produktu do zgodności z umową sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.

8. W każdym przypadku obniżenie ceny sprzedaży musi pozostawać w proporcji, w jakiej wartość Produktu niezgodnego z umową sprzedaży pozostaje do wartości Produktu zgodnego z umową sprzedaży.

9. W przypadku skorzystania przez Klienta z prawa do obniżenia ceny Breezy Poland dokonuje niezwłocznie na rzecz Klienta zwrotu kwoty odpowiadającej wartości obniżenia ceny sprzedaży, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Klienta o obniżeniu ceny.

10. Jednak w przypadku, jeżeli brak zgodności Produktu z umową sprzedaży jest nieistotny Klient nie może odstąpić od umowy sprzedaży.

11. Klient zobowiązany jest udostępnić Breezy Poland Produkt podlegający naprawie lub wymianie. W tym celu Breezy Poland zobowiązana jest pokryć koszt wysyłki Produktu. Także w przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży przez Klienta z uwagi na niezgodność Produktu z umową sprzedaży Breezy Poland zobowiązana jest odebrać Produkt od Klienta Produkt na swój koszt.

12. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu niezgodności Produktów z umową sprzedaży uprawniony jest do zgłoszenia swojego żądania drogą elektroniczną wysyłając maila na adres: warranty@breezy.band lub w formie pisemnej, przy czym rekomendowanym jest złożenie reklamacji drogą mailową. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać

a) Imię i nazwisko zgłaszającego (lub nazwa firmy)

b) Dane kontaktowe (numer kontaktowy, adres e-mail, adres do korespondencji),

c) IMEI urządzenia, 

d) Datę sprzedaży wraz z dowodem zakupu,

e) Opis wady urządzenia i ewentualna dokumentację zdjęciową w przypadku uszkodzeń mechanicznych.

13. Breezy Poland zobowiązane jest udzielić odpowiedzi na zgłoszoną reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.

14. W przypadku Klientów, którzy nie są Konsumentami, odpowiedzialność Breezy Poland za niezgodność Produktu lub Usługi dodatkowej jest wyłączona.

III. Gwarancja

1. Produkty oferowane Breezy Poland są objęte gwarancją udzieloną przez producenta Produktu, a w przypadku braku gwarancji udzielonej przez Producenta, Produkty te objęte są dobrowolną gwarancją udzieloną przez Breezy Poland.

2. Gwarancja udzielona przez Breezy Poland na Produkty obejmuje wady materiałowe i produkcyjne pojawiające się podczas zwykłego używania produktu zgodnie z opublikowanymi przez odpowiednio przez Apple (dla Produktów IPhone) lub Samsung podręcznikami użytkownika, danymi technicznymi i innymi instrukcjami dotyczącymi Produktów.

3. Jeśli naprawa Produktu w ramach gwarancji okaże się niemożliwa, Klient zostanie natychmiast powiadomiony o wymianie Produktu na taki sam bądź analogiczny nowszy model. Decyzja o wymianie telefonu jest podejmowana wyłącznie przez Breezy Poland Sp. z o.o.

4. Niniejsza gwarancja nie dotyczy:

a) części, które zużywają się z upływem czasu, takich jak baterie lub powłoki ochronne, chyba że uszkodzenia powstały w wyniku wad materiałowych lub produkcyjnych;

b) drobnych uszkodzeń, w tym w szczególności zadrapań, wgnieceń lub pęknięć plastikowych elementów portów, a także uszkodzeń ekranu takich jak pęknięcie ekranu oraz uszkodzeń tylnej szyby/obudowy;

c) uszkodzeń powstałych w wyniku używania objętego gwarancją produktu z komponentem innej firmy lub produktem niespełniającym specyfikacji Produktu IPhone lub Samsung (specyfikacje wszystkich Produktów Apple są dostępne na karcie z danymi technicznymi w witrynie apple.com/pl a dla produktów Samsung dostępne na karcie z danymi technicznymi w witrynie https://breezy.pl);

d) uszkodzeń powstałych w wyniku wypadku, nadużycia, nieprawidłowej eksploatacji, kontaktu z cieczą, wilgocią, pożaru, trzęsienia ziemi lub innych przyczyn zewnętrznych;

e) uszkodzeń powstałych w wyniku używania Produktu w sposób niezgodny z opublikowanymi instrukcjami obsługi, danymi technicznymi lub innymi wytycznymi dotyczącymi Produktu;

f) uszkodzeń powstałych w wyniku przeprowadzania czynności serwisowych (łącznie z modernizacjami i rozszerzeniami) przez osoby niebędące przedstawicielami Apple lub Samsung ani Autoryzowanym Serwisem Apple lub Samsung;

g) Produktu, który został zmodyfikowany tak, że zmienił się sposób jego działania (aby uniknąć wątpliwości, instalacja i używanie aplikacji zakupionych w sklepie Apple App Store, Sklep Play lub modernizacje sprzętu zgodne z danymi technicznymi opisanymi w instrukcji obsługi Produktu nie mają wpływu na niniejszą gwarancję),

h) przypadku usunięcia lub zatarcia jakiegokolwiek numeru seryjnego Produktu

i) Breezy Polska otrzyma informacje od odpowiednich organów publicznych, że produkt został skradziony, lub jeśli użytkownik nie może dezaktywować włączonego kodu albo innych środków bezpieczeństwa mających na celu ochronę Produktu przed nieautoryzowanym dostępem i nie może w żaden sposób udowodnić, że jest upoważnionym użytkownikiem produktu (np. przez przedstawienie dowodu zakupu).

5. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu gwarancji uprawniony jest do zgłoszenia swojego żądania, drogą elektroniczną wysyłając maila na adres: warranty@breezy.band lub w formie pisemnej, przy czym rekomendowanym jest złożenie reklamacji drogą mailową. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać

a) Imię i nazwisko zgłaszającego (lub nazwa firmy)

b) Dane kontaktowe (numer kontaktowy, adres e-mail, adres do korespondencji),

c) IMEI urządzenia, 

d) Datę sprzedaży wraz z dowodem zakupu,

e) Opis wady urządzenia i ewentualna dokumentację zdjęciową w przypadku uszkodzeń mechanicznych.

6. Breezy Poland zobowiązane jest udzielić odpowiedzi na zgłoszoną reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.

7. Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza innych uprawnień Klienta przysługujących na mocy powszechnie obowiązujących przepisów, a w tym wynikających z przepisów ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. oraz ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny („prawo konsumenckie”).

IV. Postanowienie wspólne

1. W przypadku przyjęcia zgłoszenia reklamacyjnego Klient zobowiązany jest wysłać Produkt na adres:  

BREEZY POLAND SP. Z O.O.  UL. SŁOWIKOWSKIEGO 81, BUDYNEK H1, 05-090 RASZYN  

2. z dopiskiem: DZIAŁ REKLAMACJI Klient otrzyma w formie elektronicznej etykietę (w pliku PDF), którą należy wydrukować i włożyć do środka do przesyłki   oraz etykietę kurierską / kod umożliwiającą wysłanie „Produktu” za pośrednictwem wybranej firmy spedycyjnej.

3. W przypadku zgłoszeń reklamacyjnych w miarę możliwości prosimy o przesyłanie Produktów w oryginalnych opakowaniach.  W przypadku braku oryginalnego opakowania należy odpowiednio zabezpieczyć Produkt na potrzeby wysyłki, aby uniknąć ewentualnych uszkodzeń w trakcie transportu.  Breezy Poland nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia Produktu powstałe w wyniku nieprawidłowego zabezpieczenia go do wysyłki lub jego uszkodzeń powstałych podczas transportu.

4. W sytuacji nieuznania reklamacji, Produkt zostanie odesłany do Klienta na jego koszt.  

5. Proces obsługi reklamacji w Breezy Poland w zakresie komunikacji z Klientem przebiega według następujących etapów:

a) Prawidłowe zgłoszenie przez Klienta reklamacji. 

b) Potwierdzenie drogą elektroniczną przez Breezy Poland przyjęcia zgłoszenia reklamacji wraz z wygenerowaniem numeru zlecenia oraz przesłaniem etykiety (w pliku PDF) koniecznej do wysyłki urządzenia.

c) Wysyłka urządzenia przez Klienta na adres Breezy Poland

d) Po 14 dniach od otrzymania Produktu przez Breezy Poland Sp z o.o.: Klient otrzymuje informację mailową o wyniku rozpatrzonej reklamacji wraz ze szczegółami dotyczącymi terminu wysyłki naprawionego/wymienionego Produktu.

e) W wyjątkowo trudnych przypadkach napraw Breezy Poland zastrzega sobie prawo do wydłużenia czasu naprawy do 30 dni, o czym bezzwłocznie poinformuje Klienta.

f) Wysyłka naprawionego/wymienionego urządzenia na adres Klienta.

6. W razie dodatkowych pytań lub potrzeby uzupełnienia informacji, prosimy o kontakt na adres e-mail: warranty@breezy.band podając numer zgłoszenia.   

7. Breezy Poland zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu.

8. Zmiana Regulaminu może być dokonywana tylko ze skutkiem na przyszłość, tj. wobec reklamacji składanych począwszy od dnia wejścia w życie zmienionego Regulaminu i nie może naruszać praw nabytych Konsumentów.

9. Zmiana Regulaminu wejdzie w życie w terminie nie wcześniejszym niż 7 dni od dnia poinformowania o takiej zmianie i opublikowania nowej treści regulaminu na stronie internetowej Breezy Poland.